Právní poradenství a administrace veřejných zakázek

Společnost Grantica s.r.o. zajistí a provede komplexní zadávací řízení podle stávající právní úpravy a později i podle nového zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, který nabyde účinnosti k 1. říjnu 2016 (dále jen „zákon“), včetně veřejných zakázek malého rozsahu.  Rovněž provede výběrová řízení podle pravidel jednotlivých poskytovatelů dotací, tak jak je vydávají v rámci svých resortů.

Obec či jakákoliv jiná osoba čerpající veřejné zdroje financování (EU) se může dostat do pozice zadavatele, ze které plynou povinnosti se závažnými právními důsledky. Odpovědnost obce roste s výší finančního objemu vynakládaného na realizaci projektu. Zadavatel je povinen dodavatele projektu vybírat podle pravidel vymezených poskytovatelem dotace, resp. zákonem s tím, že do finančního limitu 2 mil Kč jsou tato pravidla mírnější. S částkou nad 2 mil. Kč jsou spojeny formalizované postupy zaručující objektivní, rovné, transparentní a nediskriminační investování veřejných zdrojů. Prvním předpokladem úspěšně dokončeného projektu je bezchybné zvládnutí procesu zadávání veřejných zakázek.

Pokud je obec jako zadavatel povinna investovat veřejné zdroje, vybereme ideální zadávací postup, resp. zvolíme optimální druh zadávacího řízení na výběr nejvhodnějšího dodavatele. Zadavateli identifikujeme vhodný druh zadávacího řízení, ať už jde o veřejnou zakázku na dodávky, služby nebo stavební práce či zda se jedná o veřejné zakázky rozdělené podle výše předpokládané hodnoty na zakázky malého rozsahu, podlimitní nebo nadlimitní.

Proces zadávacího řízení lze vymezit následujícími milníky:

  1. Příprava zadávacího řízení a volba druhu zadávacího řízení. Tato fáze zahrnuje přípravu zadávacích podmínek včetně návrhu smlouvy a vhodné nastavení hodnotících a kvalifikačních kritérií. Také sem patří zřízení a správa elektronického profilu zadavatele, tj. nástroje zabezpečujícího transparentnost zadávacího řízení a umožňujícího neomezený dálkový přístup k informacím o zadávacím řízení. Zřízení a provoz elektronického profilu je vyžadován zákonem.
  2. Uveřejnění výzvy k podání nabídek. Zahájením zadávacího řízení začíná proces zadávání a počíná běžet lhůta pro podání nabídek. V průběhu této lhůty zabezpečujeme odpovědi na dotazy, poskytujeme dodatečné informace vyřizujeme námitky uchazečů, zajišťujeme prohlídky místa plnění apod.
  3. Otvírání obálek. Uplynutím lhůty končí možnost dodavatelů přihlásit se do zadávacího řízení a počíná povinnost zadavatele objektivně posoudit nabídky dodavatelů a vybrat nejvhodnější nabídku dle zvolených kritérií.
  4. Hodnocení a výběr nejvhodnějšího dodavatele. Organizujeme a provádíme kontrolu, proces posuzování a hodnocení nabídek, které směřují k rozhodnutí o výběru nejvhodnější nabídky.
  5. Rozhodnutí o výběru nejvhodnější nabídky. Zadavatel musí odeslat oznámení o výběru nejvhodnější nabídky všem dotčeným uchazečům v zákonné lhůtě od učinění rozhodnutí, nebo musí toto rozhodnutí uveřejnit na profilu zadavatele, pokud to druh zadávacího řízení umožňuje. V oznámení o výběru musí být uvedeny údaje o zadavateli a názvu veřejné zakázky, uchazečích, kteří podali nabídku, výsledku hodnocení a pořadí nabídek, vítězi zadávacího řízení včetně poučení o možnosti podání námitek, dále odůvodnění a případně další informace vyžadované zákonem.
  6. Uzavření smlouvy. Pokud nebyly podány v řádné lhůtě námitky, dovršuje se uzavřením smlouvy zadávací proces; zadavatel a dodavatel mají vzájemná práva a povinnosti upraveny smlouvou.
  7. Oznámení o výsledku zadávacího řízení, uveřejňovací a archivační povinnosti zadavatele po uzavření smlouvy.

Společnost Grantica s.r.o. staví na nejlepší zkušenosti při spolupráci se zadavateli spočívající v úzkém a osobním kontaktu se zadavatelem.

Cílová skupina: Obce a města, svazky obcí a měst, komunity, zemědělské subjekty všech velikostí, živnostníci, malí i střední podnikatelé všech oborů; neziskové organizace, školy, zájmové a sportovní kluby, atd.